vrijdag 4 juli 2008

In breder perspectief


Voor ons plattelanders blijft het toch een bekrompen bedoening, zo'n uitzicht dat altijd begrensd wordt door bergen, hoewel het spiegelende water, de milde bries en de toffe zomerzon er vandaag voor zorgen, dat het gevoel van opgesloten te zitten niet echt beklemmend wordt. 
Helemaal niet zelfs.

Plotseling wentel ik mij in de zekerheid, dat alles goed gaat komen, de 17e. 
Een zekerheid, die ik overigens op niet méér baseer, dan wat ik op Italiaanse les in de gevangenis heb geleerd, namelijk dat 'De Italiaan' een bloedhekel heeft aan het brengen van slecht nieuws. 
Dat dòèn ze gewoon niet. 
Geen nieuws is hier slecht nieuws, om de simpele reden dat ze niemand kunnen vinden om het slechte nieuws te brengen. Yeah.

Omgekeerd vindt iedereen het heerlijk om goed nieuws te brengen, de carabinieri ook en die hebben het goede nieuws al gebracht eigenlijk.

En het gaat niet om nix: als alles mee zit de 17e, hoef ik tot september 2010 alleen nog maar tussen 23:00 en 07:00 thuis te zijn. 
De rest van de tijd moet ik binnen de provincie Lombardije blijven en die is een partij leuk, jòh ! Milaan, Gardameer, Comomeer, the whole fucking mikmak ligt in Lombardije. Zelfs Monza ligt in Lombardije, eigenlijk om de hoek.

Als mijn gewentel in zekerheid terecht blijkt, ga ik mezelf trakteren op een kaartje voor de Formule 1 in Monza. 
Ik denk dat ik het maar vast ga kopen. Gewoon voor de kick.

Geen opmerkingen: