zondag 13 juli 2008

dilemma van de week

Feest in 'De Villa'

Zaterdag was de excursie op het landgoed, villa in het Italiaans, waar we met z'n dertigen een rondleiding kregen. De voertaal was Italiaans, maar gelukkig was er ook nog een Amerikaanse, die hier pas een maand woont maar al beter Italiaans spreekt dan ik en samen snapten we alles.

Een leuk mens, jòh. Ze wil graag vriendjes met me worden, samen wandelen, koffie drinken, naar het zwembad en zo, want ze is een beetje alleen, omdat haar man altijd werkt. Nou ben ik toevallig ook een beetje alleen, dus ik wil wel graag.

En dat brengt ons bij: Het dilemma van de week.

Wèl vertellen:
Dd (m'n advocaat) heeft me overtuigd van de noodzaak om de façade op te houden in het dorp.
Als ik dus mijn vriendin-in-spé vertel waaròm ik hier woon, dan verplicht ik haar daarmee ook meteen om een geheim te bewaren en dat zou een kutstreek van me zijn.
Maar geheimhouding is een voorwaarde.

Niet vertellen:
Als ik haar niet vertel waarom ik hier zit, dan zal ik heel vaak tegen haar moeten gaan liegen.
Dat bleek gisteren meteen al, toen de excursie uitliep. Ik had het pas om 10 voor 12 in de gaten en moest razendsnel handelen.
Snel de groep gegroet, de excursie-leidster bedankt voor de interessante rondleiding en onder 30 verbaasde blikken ben ik op m'n stalen ros gesprongen en met een sneltreinvaart naar huis gefietst, net op tijd thuis.
Onder het groeten propte de leuke Amerikaanse nog snel een papiertje met haar telefoonnummer in m'n hand.

Heeft iemand suggesties ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag lieve Anna, ik zou de 17e even afwachten als het daar goed gaat hoef je ook niet meer veel te liegen. Dikke KUS en veel succes donderdag. Liefs lp

Anna B. te C. zei

@ lp,
da's een goeie. dankjewel.
En ik weet nu ook of het reactie op een reactie-knopje werkt. liefs A