maandag 28 juli 2008

Salve

Wat gebruikt deze Juventus-speler om z'n haar zo goed in model te houden tijdens een wedstrijd ? Dat wil ik ook.
Maar dit terzijde.

Je kunt denken van de Italianen wat je wilt, maar ze weten goed de spanning in een feestje te houden.

Vandaag om kwart over 12 ben ik gecontroleerd, waarna ik wel even onder de douche denk te kunnen springen, maar ik ben amper in m'n nakie, om 5 voor half 1, als de carabinieri uit het volgende dorp ook even komen laten zien, dat ze hun taak serieus nemen: weer controle.
Nou is 2 x in 'n kwartier ook voor hier wel kras, maar nog niet genoeg, want om 8 uur vanavond melden  Jan & Jaap  zich aan het hek.
"Doet u even open!" roept Jan, die uit de auto is gestapt en aan het hek iets belangrijks lijkt te doen met een A4-tje en een pen en een map als onderlegger.

Ik schiet wat kleding aan, druk op het knopje voor de automatische hek-opener en loop naar buiten, waar Jaap nu een mooie nieuwe Subaru 4x4 de oprijlaan opstuurt.
Als nonchalante opener maak ik een compliment over de mooie kleur in assortie donkerblauw met wit dakje en zwaailichtjes en al.
"Jaha," zegt Jaap, leunend uit het raam van de nieuwe Subaru, "en als we met deze auto zijn, moet u altijd het hek open doen, want we kunnen beneden niet draaien. Goedenmiddag."
"Salve." roept Jan van beneden aan het hek.
Verbaasd vraag ik: "Dit is het?"
"Ja, hoor, " zegt Jaap, "ziet u wel, hij is te groot om beneden te draaien."
"Salve." zeg ik dan ook maar.
"Salve." zegt Jaap.
"Salve." roept Jan nog een keer vriendelijk van beneden.
En daar gaan ze weer. Ze zijn de straat al lang uit, als ik eindelijk in de lach schiet.

Het is toch om je te bescheuren.

Geen opmerkingen: