donderdag 26 juni 2008

Vrouwe Justitia

De onmenselijke persoon die de functie van districtsrechter bekleedde en die het bestierde, om zelfs mijn zusje toestemming te weigeren om bij me op bezoek te komen, nadat onze moeder was verongelukt, is eindelijk naar huis gestuurd en we hebben een nieuwe.
Ik denk, dat ik rustig namens alle gedetineerden in het noordelijke district mag spreken als ik verklaar, dat dit het beste is dat ons kon gebeuren, sinds de val van het fascisme, dat het torenhoge bronzen beeld heeft voortgebracht van de foto.
Ik werd overigens nog zowat gearresteerd vanmorgen, toen ik deze foto stond te maken op de binnenplaats van het gerechtsgebouw in Milaan, want fotocamera's zijn verboden, behalve voor pers met speciale vergunning.
Maar dit terzijde.

De nieuwe districtsrechter dus, heeft ook zitting in de 4-persoons-formatie die heden recht zou spreken en theoretisch kunnen de zaken zich ten goede keren.
Zij lijkt er om te beginnen de hand in te hebben gehad, dat mijn dossier is gevonden en ik dus weer besta en ofschoon het gewraakte rapport er nog niet bij zat en er dus vandaag geen recht gesproken kon worden, was het wel op haar voorspraak dat alle agenda's werden getrokken en voor de nieuwe zitting 17 juli werd geprikt.
Die datum is heel bijzonder, want dan is het eigenlijk al vakantie, kajje nagaan.

Tot dan ga ik door met waar ik mee bezig was.

Ik publiceer dit nu eerst, dan weten jullie wat. Details volgen morgenochtend, want ik ben moe van zo'n stukkie reizen, jòh. En dank jullie onwijs voor alle medeleven. liefffff

Geen opmerkingen: