woensdag 16 juli 2008

Ave

een beetje theatraal . . .

. . . maar de gelegenheid rechtvaardigt het: ik ben hartstikke gespannen voor morgen.
Zàl men het als gepast ervaren, om een 57-jarige smokkelaar van een paar kilo wiet nog een hele zomer binnen te laten zitten ? Oh nee, stom, stom, sto. . . gepast telt niet, in geval van de wet. Niet hier, niet nergens.
In geval van gepast, zàt ik hier helemaal niet.

Ik bedoel: wàt men ook bedacht heeft, ik maak er wel wat van, hoor . . maar wàt zal men bedacht hebben . . . 
Dàt is zo spannend. Net een loterij.

Vroeger, toen ik rechten studeerde, kregen we ter vermaeck vaak een casus voorgelegd, waarvan we  moesten raden wat de rechterlijke beslissing was. Dat had ik vaak fout. De meesten trouwens.
Daarna kregen we ter lering dan uitgelegd waarom de beslissing was zoals ie was, en dat klonk dan wel logisch, maar ons eerste idee ook . . .
Kortom, ik zit vol met twijfels. ach ja.

Genoeg geouwehoerd.
Zij die berecht gaan worden groeten U

Geen opmerkingen: