donderdag 24 juli 2008

Geen nieuws is geen goed nieuws

Dit ziet er lekker cool uit, hè ?

Wachten is een interessante ervaring, maar ook mijn geduld heeft grenzen, dus ik heb zojuist de advocaat maar 's gebeld en gevraagd wanneer ik antwoord ga krijgen van de rechtbank.

Ze zei: "Als de rechters ons verzoek toewijzen, dan sturen ze een 'Ja-briefje' naar de carabinieri, meestal binnen een dag of drie. De carabinieri geven die brief dezelfde dag aan u persoonlijk af en daarmee mag u op pad.

Een afwijzing echter, moet een motivatie hebben en die moet geschreven worden. Dat duurt een paar dagen langer dan een handtekening zetten op een 'Ja-briefje'.
Die afwijzing met motivatie wordt ook door de carabinieri aan u persoonlijk gegeven en dan belt u mij en gaan we, afhankelijk van wat er in de motivatie staat, iets nieuws proberen.

Ik wil u wel waarschuwen dat, met het verstrijken der dagen, het steeds waarschijnlijker wordt, dat u een afwijzing gaat krijgen, vooral ook omdat ik gehoord heb, dat anderen, die dezelfde dag vòòrkwamen, afgelopen dinsdag al bericht hebben ontvangen.

Maar wanhoopt u niet, het was erg druk bij de rechtbank die dag, weet u nog, dus tot het einde van deze week is alles mogelijk. Is er dan nog niks, dan zal het verzoek wel afgewezen zijn en gaan we ons, afhankelijk van wat er in de motivatie staat, beraden op volgende stappen."

Goedemiddag


Geen opmerkingen: