maandag 14 juli 2008

klein leed

Dat 'touwtje' is een electriciteits-kabel.

M'n koffiedorp was niet te bereiken met de auto vanmorgen, want er werd een aardverschuivinkje opgeruimd. Die gebeuren nu regelmatig, vanwege al het water, dat al 4 maanden lang met grote regelmaat uit de lucht komt vallen.
Iedereen is het zàt en ik denk vaak met mededogen aan de vrouwen die nog achter tralies zitten, want daar is het pas ècht depri, als het regent.
Gelukkig zit ik niet meer achter tralies en om het nog mooier te maken: Ik heb geen auto ook.
Ik ben dus lopend , hoe anders, m'n kop koffie gaan drinken vanmorgen en onderweg was ik in de gelegenheid dit journalistieke hoogstandje te 'schieten'. . .

Maar ik heb wel klein leed, hoor, zoals de titel van deze post al doet vermoeden.
Zeven stuks klein leed, om precies te zijn.
De tuinmannen zijn bezig het gras te maaien en de oleanders te snoeien en we moesten allemaal de luiken dicht doen tegen het stuiven. Toen was het donker in huis en dat leek me een mooie gelegenheid om het nieuwe nagelriemmesje uit te proberen dat ik vanmorgen had gekocht.
Nou zit ik met 7 bloedende vingertopjes. . .

7 van de 10, de schade is gelukkig nog beperkt gebleven

Maar het is wel een schande om zò ongelofelijk stom te zijn.
Eigenlijk valt dit in de categorie: schandàlig stom leed.

Geen opmerkingen: