donderdag 17 juli 2008

ik denk van wel

Ja, het water staat inderdaad tot midden op het plein.
Maar dit terzijde

Op de rechtbank moest ik me om 09:00 uur melden, en ik was om half 3 vanmiddag aan de beurt. Dat de happening nog plaats kon vinden, was trouwens dankzij een zéér oplettende Dd, want ze waren me vergeten. 

Toen ik vervolgens ten tonele werd gevoerd, werd de stemming nogal uitgelaten, wat werd veroorzaakt,  zo vertelde Dd me op de terugweg in de trein, doordat één van de rechters zich mij herinnerde en wist dat dit al de 3e keer was, waardoor ze een beetje de slappe lach kreeg. Het was ook wel erg warm en ik was zaak 39 vandaag.

Er is dus de mogelijkheid, dat ik de positieve sfeer verkeerd interpreteer, maar ik denk dat het wèl gelukt is..

Hoewel er nog een klein puntje is, dat me zorgen baart: de voorzitter van de raad vandaag, was niemand minder dan de onderzoeksrechter die mij tijdens het eerste en enige 'verhoor' , twee dagen nadat ik was gearresteerd, betichtte van samenwerken met een  criminele organisatie.

Maar dit terzijde: misschien zaterdag, maar waarschijnlijker ergens in de volgende week krijg ik een officieel document, uitgereikt door de carabinieri, waarin staat of het ja of nee is geworden.
Indien 'Ja', dan mag ik tussen 6 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds vrij door Lombardije darren.
Dat lijkt me wel wat.
Indien 'Nee', dan proberen we het in September opnieuw.
Spannend, hè . . .?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Let's hope sooo!!!!!!!!
xxx Sis

Anna B. te C. zei

Nou, hé. We zijn wel toe aan een upgrade, hè ?