dinsdag 26 augustus 2008

schijt aan alles

De Tijd

Aan de ene kant zit je als gedetineerde in huisarrest echt ruim in je tijd, met die idioot lange straffen hier en tegelijkertijd zijn er van de 24 uur 2 uiterst schaars.

Het verhaal over de vuurtoren zal ik vandaag niet checken, want de kattebrokjes en het fruit zijn op, dus de 2 uur boodschappentijd gaan op aan boodschappen doen. Een mens moet kiezen.

Onderweg kom ik Edith tegen, de lieve oude dame van 86. Edith is één van de vier mensen in dit dorp die weten dat ik in huisarrest zit en ze voelt zich in al haar bekaktheid volledig medeplichtig.  

"Ha Anna," roept ze van de overkant van de straat, "wat heb ik je een tijd niet gezien." 
Ze schiet zo hard in de lach, dat ze met twee handen steun moet zoeken op de knop van haar wandelstok, terwijl ze proest: "Maar van jou weet ik tenminste zeker, dat je niet op vakantie bent !"

Oud en schijt aan alles, wat een prachtige combinatie !

Geen opmerkingen: