maandag 4 augustus 2008

Regel 9

Mijn noodtand is vanmiddag afgebroken

Service is in Italië vaak geweldig, ook bij de tandarts en ik mag om 6 uur komen voor reparatie.
Geheel volgens de nieuwe regel 9 bel ik om 5 voor 6 de carabinieri. Jaap neemt op.
"Goedemiddag," zeg ik, "ik ga op weg voor een spoedafspraak bij de tandarts."
"Zou u dat nou wel doen?" vraagt Jaap, "want daar heeft u toestemming van de rechter voor nodig."
"Niet meer, want die zit ingebouwd in de nieuwe voorwaarden." Ik doe m'n uiterste best om niet triomfantelijk te klinken.
Jaap is zeker de kwaadste niet en herinnert het zich. " Ja, dat heb ik gelezen. En nu?"
"Na de behandeling kom ik langs om het bewijs te laten zien, dat ik echt bij de tandarts was."
"Dus u komt straks langs?"
"Ja beloofd."
"Oh, leuk. Tot straks dan."
"Tot zo." zeg ik
"Salve." zegt Jaap.

Geen opmerkingen: