zondag 24 augustus 2008

komkommmer 3

Bij deze verklaar ik de komkommertijd gesloten.

De voorzitter van de watervliegtuigclub was aardig en vertelde, dat de piloten de  vuurtoren niet gebruiken en dat de lichtman waarschijnlijk ziek is, of met vakantie. 

In volslagen ongeloof brabbelde ik in steenkool-Italiaans iets in de trant van: 'maar voor wie is de vuurtoren er dan, wie maakt er gebruik van? De kapiteins van de veerboten ook al niet. De internationale luchtvaart misschien?' 
Glimlachend schreef hij een naam op een papiertje en sprak: "Dit is de manager van het Lido, tevens amateur-historicus en vooraanstaand lid van onze club. Als iemand het weet, is hij het." 

Ik bedankte zo vriendelijk mogelijk, maar voelde me als een oppertje dat erop uit gestuurd wordt om plinten-nagels te gaan halen. 
De lichtman ziek. Ik liet me gewoon met de grootste onzin op pad sturen.
  
Onderweg terug kwam ik toch langs het Lido, ik had nog zeker een half uur tijd en de manager was er toevallig. Maar wat hij zei is nogal straf, dus dat wil ik eerst controleren en dat kan dinsdag pas, dus . . .
Tot dinsdag moeten we het hiermee doen.

Geen opmerkingen: