zaterdag 3 januari 2009

communicatie

Soms gaat Gijs midden in de kamer zitten,
kijkt mij doordringend aan en blèrt één keer keihard:
"MAUW !"
Dan gaat hij zitten wachten tot ik het doe en ik heb dan geen idee wàt.

Vandaag gebeurde het omgekeerde:
Gijs had het in zijn kleine kattekop gezet, dat ik het bed verschoonde om hem het huis uit te jagen en in opperste verwarring liep hij naar een auto op de parkeerplaats, om daar dan maar weer onder te gaan wonen.

Buiten is het te koud voor een ouwe kat, dus ging ik hem paaien met lieve woordjes, maar hoe hard hij het ook probeerde: hij kon er maar niet achter komen wat ik nou toch van hem wilde . .

Na een paar uur gaf hij er maar de brui aan en terwijl hij naar binnen liep, keek hij achterom of ik wel volgde, want hij vond het veel te koud voor ons, daarbuiten.

Geen opmerkingen: