zaterdag 21 juni 2008

dierpsychologie

Wellicht is er onder u, blogspotters, een dierpsycholoog die me kan vertellen wat er met mijn kat aan de hand is.
Afgelopen woensdag bracht
Gijs, zo heet de kat, een dood vogeltje naar huis, pootjes omhoog.
Ik haat dooie vogeltjes en wilde aanvankelijk de carabinieri roepen, maar dat zou te veel heibel geven, dus er zat weinig anders op, dan het
sijsie zelf op te ruimen.
Eerst maar 's dikke groene rubberen handschoenen aangetrokken en
Gijs het huis uitgejaagd, voordat hij zou besluiten het lijkje aan te vreten.
Voor de zekerheid heb ik ook nog een zonnebril opgezet en een groot stuk keukenrol over het
kadavertje gelegd, zodat ik zelf niet hoefde te zien, hoe ik met de stoffer het lijkje op het blik schoof en hoe het in de grote vuilniszak verdween.

Diezelfde middag is Gijs van huis weggelopen.
Hij woont nu onder de ouwe blauwe Fiat van de buurman, die al een maand onaangeroerd in de tuin staat geparkeerd. De Fiat, niet de buurman.
Heel soms komt Gijs nog thuis om te eten, maar de meeste tijd zit hij onder de ouwe blauwe Fiat in de tuin.
Is hij beledigd, omdat ik zijn cadeautje zo grof heb afgevoerd, zonder er zelfs maar een hapje van te proeven ?
Identificeert hij zich met de vogel en denkt hij dat ik
hèm eruit heb gelazerd ?
Wie helpt ons ?

Geen opmerkingen: