dinsdag 20 januari 2009

Barack 'H' Obama

Na het werk bij de voedselbank,
gingen we aan het eind van de ochtend
met ons drieën
een cappuccino drinken
in het café op de hoek.


Op de terloopse vraag van de barman, of we de inauguratie gingen kijken op tv., lieten mijn manlijke, gepensioneerde, zeer religieuze collega’s een ijzige stilte vallen.

Pas op de terugweg vertelden ze waarom ze niet wilden kletsen met de barman: ze hebben er namelijk de pest in, dat Bush weggaat en ze zijn tégen Obama.
Echt waar.
"Wat kan je nou tegen Obama hebben?" vroeg ik ze.

Hun antwoord ging ongeveer als volgt:
Obama gaat niet, zoals George Bush, te rade bij god als hij het niet meer weet, maar bij zichzelf.
Of misschien zelfs bij zijn tegenstanders.

En dat vinden mijn collega's dus niks, begrijp je?


3 opmerkingen:

Unknown zei

en nou schaft ie ook nog het verbod op abortus af (of ging het nou om de het verbod op subsidieren van het assisteren bij..)

het kan niet op. ik word steeds vrolijker :-)

Anna B. te C. zei

Mijn directe cheffin is een held in de community omdat ze een keer een vrucht, waarvan bekend was dat het mismaakt was, volledig heeft uitgedragen en vervolgens begraven binnen 2 dagen. Dat schijnt het mooiste te zijn, dat je als mens kunt doen ! Erg, hè ?

Anna B. te C. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.