zondag 29 juni 2008

En dan bloeit óók de cactus

Er is helemaal niks meer in de ijskast, dus besloot ik om 10 uur dat het vandaag de wekelijkse supermarkt-dag zou zijn. Op de fiets ernaartoe belde ik de carabinieri, om dit te melden, dan weten ze waar ik uithang. Dat moet.
"Hallo, met Anna,. ik ben op weg naar de supermarkt."
"Dan wens ik u succes, want het zomerrooster is ingegaan, dus de supermarkt is niet meer open op zondag. Maar checkt u het en belt u weer even als hij toch open is? Dan noteer ik pas, dat het supermarktdag is, als hij ook werkelijk open is."

De meeste carabinieri zijn wel aardig, hoor, en deze had natuurlijk helemaal gelijk en ik nog steeds een lege ijskast.
En een probleem, want dit dorp is zó klein, dat er geen rondbreng-brommertjes rondrijden en de take-away begint pas om lunchtijd, die hier na enen is, maar dan ben ik natuurlijk alweer een uur thuis, dus restaurant-eten lukt niet.

Maar: op de heuvel zit een bakkertje dat ook op zondag open is, schuin tegenover een beschaduwd terras met lekkere cappuccino, dus daar had ik wel een snikhete klim naar boven voor over. En wat ik een mazzel had: er was nog brood en ze verkochten ook een fles tomatenpuree (puur, zonder toevoegingen) en een pak volkoren-pasta.

En als klap op de vuurpijl, bloeit ook nog de cactus.

Geen opmerkingen: