dinsdag 24 juni 2008

Kafka of catch 22 ?

Nou, jongens en meisjes, dit gaat nog niet vanzelf allemaal.
Vanmiddag werd ik telefonisch gesommeerd om morgenochtend bij de
carabinieri de toestemming op te halen om naar het gerechtsgebouw in Milaan te kunnen reizen.
Dat gedeelte lijkt rond, hoera.
Echter: de advocaat vertelde vanmiddag, dat m'n dossier zoek is en dat dus niemand kan kijken of alles er wel in zit.

Ik weet uit ervaring, dat Italianen erop kicken om alles wat verloren lijkt, op het laatste moment nog ten goede te keren, maar voor mijn nuchtere Hollandse gevoel wordt dit nu wel erg penibel en ik voorzie, dat ik vanwege een administratieve miskleun, de hele zomer binnen ga moeten zitten.
Dat is weliswaar nog lang niet zo erg als onschuldig vastzitten, wat overigens veel vaker gebeurt dan de brave burger zich voor wenst te stellen, maar ik vind het toch geen prettige gedachte.


Iets wat ik jaren lang heb kunnen vermijden, overkomt me nu: ik zie het somber in.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: