zaterdag 23 mei 2009

van de troost

Jaren geleden was er bij de VPRO-televisie
op zondagavond
een serie gesprekken
met spannende denkers en andere artiesten,
over schoonheid en troost.

‘ Waarin vind jij troost ?’ was de vraag.

In dit absurde leven van gedetineerde in huisarrest, heb ik op de gekste momenten troost nodig.
Nu bijvoorbeeld, omdat de afgelopen drie weken antibiotica van mij een emotioneel wrak hebben gemaakt en ik zwaar de pe in heb, dat ik zo iets gevaarlijks als longontsteking heb laten gebeuren.

‘ Waarin vind jij troost ?’ was de vraag.
Ik vind troost in TED.
Als ik een of twee afleveringen van TED kijk, weet ik weer tot wat voor grootse gedachtes de mensheid, mijn soort, in staat is en daar knap ik zienderogen van op.

Om de longontsteking nu serieus te bestrijden, ga ik me volledig concentreren op genezen en als therapie ga ik heel veel afleveringen van Ted kijken.
Jottum.

Geen opmerkingen: