donderdag 14 mei 2009

bij de dokter 2

Tijd, noch een antibiotica-kuurtje lijken
het hoesten of de slijm- en snotproductie te kunnen stoppen
en zo ben ik ondertussen al 14 dagen ziek.
Voor de 3e keer bij de dokter,
weer het stethoscoop-diep zuchten-ritueel.

"Maar U rookt !" zegt de dokter, waarbij hij het karakteristieke Italiaanse gebaar maakt als de kraanvogel-hand in Tai chi.
Het klinkt niet meer als een commando, het klinkt zelfs niet als een vraag; het klinkt als een smeekbede en ik schaam me bijna, dat ik hem ga teleurstellen: "Al meer dan 5 jaar niet, dokter."

Hij komt met een inhaler aansjouwen, waar ik 2x per dag 2 pufjes uit moet lurken.
Zelf heb ik me sinds gisteren op absolute rust gezet. Dat is dodelijk saai, maar ik begin het ook flink zat te worden, dat stomme gehoest.

Zaterdag moet ik terug komen, dus: wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: