zondag 15 februari 2009

Leatherman 4 president

Van de keren, dat ik in mijn overmoed
op reis ben gegaan met slechts een Leatherman aan mijn riem
en een gammele Harley onder mijn kut,
zal ik jullie de verhalen besparen.

Ook de verhalen over
de Leatherman en de Honda in het hardtailframe, of
de Leatherman en de Kawasaki met achterstallig onderhoud,
of
de Leatherman en de verbouwde Ducati

krijgen jullie hier niet te lezen, want ze zijn oud nieuws.

Maar dit is een verse: De Leatherman en de fiets.
Nadat ik zo liederlijk ten val was gekomen, een paar maanden geleden, stond mijn fiets nog steeds gehavend in een hoek van de tuin, eigenlijk onbruikbaar, want hij kreunde, kraakte en piepte en het armpje van de versnellingen stond krom.
Tot vandaag.
Want vanmiddag in het zonnetje heb ik, met behulp van slechts de mini-Leatherman van de foto, het gele stalen ros volledig hersteld en bovendien het zadel gekanteld, zodat mijn schaamlipjes hopelijk gespaard blijven tijdens de komende fietstochten naar mijn werk.
Lamakomme, die zomer.

Geen opmerkingen: