dinsdag 21 oktober 2008

deeltijd carrière

Jan en Jaap waren vanavond aan de deur  
om een aangetekend document te overhandigen.

Het bleek de officiële toestemming, dat ik  vrijwilligerswerk mag doen op dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend.

"Hier moet u uw handtekening zetten," zei Jaap, "en voordat u de deur uitgaat, 's morgens om 9 uur, moet u ons bellen en als u er weer inkomt om 11 uur ook weer."
Ik dacht even met Jaap mee en stelde toen voor: "Okay. ik heb 3 kwartier reistijd nodig, en voor de terugweg ook. Dus als ik van 9 tot 11 werk, ga ik om kwart over 8 de deur uit en dan kan ik om kwart voor 12 weer terug zijn.  Zal ik dan bellen? "
"Dat lijkt me niet," zei Jaap, "want hier staat van 9 tot 11. En u begint donderdag. Veel succes en goedenavond dan maar."

Gelukkig is in het verleden gebleken, dat Jaaps uitleg van een rechterlijk besluit soms afwijkt van de intentie, dus ik ga morgenochtend eerst maar even naar de advocaat, om te checken of het inderdaad de bedoeling is, dat mijn dienstbaarheid aan de Italiaanse samenleving zich beperkt tot een half uurtje per ochtend.
Drie ochtenden per week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hejo lieve schat

Ben blij dat het zo gezellig is geweest met al je vriendinnetjes ik vind het ook jammer dat ik er geen deel van uit kon maken maar kon me er alles bij voorstellen!!!!
Ben ook heel erg blij voor je dat je weer mee gaat doen aan het arbeids proces,van wel een halve ochtend per dag,wat heerlijk toch om zo ten dienste te staan van de maatschappij van harte HA HA HA

Hele dikke kus O.L.

Anna B. te C. zei

we hebben jou ook gemist, lieve o.l.
we hebben veel foto's gemaakt, die te zien zijn op internet.
Ben je al aangesloten ?
dikke kus terug.