zaterdag 13 september 2008

verrassing


Het weer is wat opgeklaard. 

En het uitstapje van deze zaterdag is een fietstocht naar  de sushi-bar in De Stad.
Naast de sushi-bar neem ik nog een cappuccino en dan barst zonder aankondiging de hel weer los.
Wàt een plensbui.
Maar ja, het is half 12 en nog een half uurtje fietsen naar huis en aangemoedigd door de andere koffiedrinkers met kreten als: 'nou dapper, hoor' en 'zettum op', klim ik op m'n stalen ros en ben binnen 10 meter zò nat, dat de rest van de weg en makkie is.

Om 3 minuten voor 12 ben ik thuis en ik loop me nog af te drogen en om te kleden, als er hevig op de deur wordt gebonsd. In de veronderstelling dat de buurman wel aan het doodgaan zal zijn (klik) ruk ik de deur open en sta oog in oog met Jan & Jaap

"We doen woning-controle." zeggen ze glimlachend en stappen meteen langs mij heen de kamer in.

De huftertjes. Als ik ze een halve kans zou geven, knoopten ze me lachend op aan de hoogste boom.
Dat blijkt maar weer.

Geen opmerkingen: