woensdag 10 september 2008

C 2da E 2da R 2da N (klik)


De lucht is rood, of groen of wit,
want de kleurenmachine in Volta's toren is nu ook gerepareerd.
Hoera. En nu iets heel anders.


Mijn ouders zullen echt wel hun best op me gedaan hebben, maar als ik èrgens de gevangene van ben, dan is het van mijn veel te kleine hersens.
1400 cc hersens . . belàchelijk !
5 liter heb ik nodig . . . minimaal.
Met dit kleine kut-beetje snap ik overal de ballen van.

Al 2 dagen studeer ik me helemaal suf om te snappen wàt er nou precies aan de hand is, met die Higgs bosons en wat ze aan het doen zijn in de deeltjes-versneller in Zwitserland, maar het is allemaal zó groots en zó klein en zó onwerkelijk en zó veel . . . ik snap er nog steeds geen jota van.
En het is zo spannend allemaal, dat ik er met plezier een jaartje extra 'zitten' voor over zou hebben, om drie dagen echt slim te zijn, drie dagen waarin ik het allemaal kon bevatten.
Maar ja, dat zal wel weer niet kunnen . . .


Hier
wordt de LHC uitgelegd door een insider.
Als je Engels redelijk goed is, is het echt een aanrader,
mede omdat prof. dr. Brian Cox zo'n lekker ding is.

En als je hier klikt, kom je op joetjoep bij . . .
de Hadron-rap.

Geen opmerkingen: