woensdag 22 april 2009

Een mens heeft altijd een keuze

Soms lijkt mijn aanwezigheid hier zo krom,
dat daarbij vergeleken
alle lijnen in de foto kaarsrecht zijn.

Maar ook in de gevangenis heeft een mens nog vele keuzes, zeker een mens in huisarrest.
Vluchten is bijvoorbeeld een optie, maar voor de 6 maanden die mij resteren, vind ik dat geen goed idee. Dan kom ik op de telex en zo . . allemaal narigheid.
Maar wat ik nu doe is ook niet geweldig, want ik zit te mekkeren tegen mij en tegen jullie.
Irritant hè? Voor mijzelf ook hoor.


Een andere keuze is om vrede te sluiten met de situatie.
Accepteren zonder oordeel.
Het heeft so wie so weinig zin om een oordeel te hebben over hoe de Italiaanse maatschappij drugswet-overtreders wenst te straffen.

Ik zal mij eens wijzen op die mogelijkheid.


Geen opmerkingen: