maandag 15 juni 2009

eigen vervoer ?

Gisteren waren er oldtimer-races op de heuvel.

Het openbaar vervoer is wel leuk, vooral de veerboot, maar de busdiensten zijn buiten Como tamelijk traag en alle O.V. stopt om 19 uur.
Als ik bijvoorbeeld ‘s avonds overwerk op de voedselbank, ben ik aangewezen op de fiets, of een taxi, maar nu ik zienderogen begin op te knappen, krijg ik steeds meer zin om verderop te gaan kijken en ook steeds meer drang om mijn volle tijd te benutten, tot 23 uur .

Kortom: ik ben wel klaar voor eigen vervoer, wat ik gevonden denk te hebben in de vorm van een scooter; bij mijn weten de enige gemotoriseerde tweewieler, die je gekleed in kokerrok en naaldhakken kunt besturen.
En dat ben ik nou precies van plan.

Hoe ik dat met mijn golfstokken ga doen, weet ik nog niet, maar daar kan ik nog over nadenken, want ik hèb ‘m nog niet..

Het is in Italië namelijk niet alleen een kostbare, maar ook een ingewikkelde procedure om een voertuig van eigenaar te laten wisselen en er zijn nog wat randvoorwaarden waaraan ik niet lijk te voldoen, maar zodra de verkoper de juiste officiële instantie heeft ingeschakeld om alles te regelen (lees: omzeilen), schijnt het in orde te komen.
Ik heb er het volste vertrouwen in.

Geen opmerkingen: